Succesiune notarială

Competența pentru dezbaterea succesiunii apartine notarului public care își desfășoară activitatea în circumscripția judecătoriei în care defunctul a avut ultimul domiciliu.

Pentru București, este competent orice notar public, indiferent de sectorul în care acesta are sediul.

Procedura Succesorală

Procedura Succesorală

  1. Prezentarea documentelor necesare și completarea cererii pentru deschiderea procedurii succesorale (se poate face de către oricare dintre moștenitori pe baza căreia dosarul este pus pe rolul biroului notarial sesizat.
  2. Audierea a 2 martori (persoane care să îl fi cunoscut pe defunct și care să nu fie rude cu defunctul). Cei 2 martori trebuie să fie persoane știutoare de carte, să fie majori și să nu fie puși sub interdicție.
  3. Soluționarea (eliberarea certificatului de moștenitor).


În cadrul procedurii succesorale notarul public poate acorda mai multe termene pentru completarea documentelor prezentate sau pentru audierea altor martori relevanți.

SUCCESIUNI

ACTE NECESARE PENTRU SUCCESIUNI

I. Acte de stare civila care fac dovada relatiei de rudenie:

  • certificat deces;
  • certificat de casatorie al sotului supravietuitor (sau certificat de deces, sau Certificat de Mostenitor, sau Sentinta de Divort);
  • certificat de nastere + certificat de casatorie al descendetilor sau al altor rude care au vocatie succesorala;
  • carte de identitate sau buletin de identitate al mostenitorului(ilor);
  • testament in original (daca exista), care ramane la dosarul succesoral.

II. Acte care atesta averea defunctului:

 1. Acte proprietate pentru bunuri mobile:

  • pentru autoturism: Talon, Carte Identitate Vehicul, Certificat Fiscal de la Administratia Financiara care ramane in original la dosarul succesoral;
  • pentru actiuni: Certificat de Actionar si Extras de Cont de la Depozitarul Central (www.depozitarulcentral.ro)
  • pentru depozite bancare: Extras de Cont de la banca la care defunctul detinea sumele de bani;
  • pentru carnete C.E.C.: Carnetele C.E.C. sau extras de cont;
  • certificate de Trezorerie: Certificatele de Trezorerie;
  • pentru pensie: un Talon/Cupon pensie, sau Extras de Cont de la banca la care defunctul primea pensia;
  • pentru societati comerciale:U.I., Act Constitutiv, Certificat Constatator in original de la Registrul Comertului, care ramane la dosarul succesoral;

 2. Acte proprietate de bunuri imobile:

Apartamente : Contract de Vanzare-Cumparare sau Construire, Proces-Verbal de predare-primire-receptie a locuintei, Contract de Imprumut/rate (si Contract de Imprumut pt. plata avans daca este cazul), Adeverinta de achitare integrala (daca este cazul), Incheiere de Intabulare sau Extras de Carte Funciara (daca este cazul), Hotarare Judecatoreasca (Sentinta Civila), Act de adjudecare si proces-verbal, Dispozitie restituire (LG.10/2001) si proces verbal de punere in posesie, Certificat de Mostenitor, Partaj voluntar sau Judiciar, Titlu de Proprietate, etc.

Case : Contract de Vanzare-Cumparare, Autorizatie de Construire, Proces-Verbal de terminare a lucrarilor, Certificat de atestare a edificarii constructiei(daca este cazul), Hotarare Judecatoreasca (Sentinta Civila), Ordinul Prefectului, Act de adjudecare si proces-verbal, Dispozitie restituire (LG.10/2001) si process verbal de punere in posesie, Certificat de Mostenitor, Partaj voluntar sau Judiciar, Titlu de Proprietate, Act de Concesiune, Incheiere de Intabulare sau Extras de Carte Funciara (daca este cazul), etc.

Terenuri : Titlu de Proprietate si process verbal de punere in posesie, Contract de Vanzare-Cumparare, Hotarare Judecatoreasca (Sentinta Civila), Certificat de Mostenitor, Partaj voluntar sau Judiciar, Act de adjudecare si proces-verbal, Dispozitie restituire (LG.10/2001) si process verbal de punere in posesie Incheiere de Intabulare sau Extras de Carte Funciara (daca este cazul), etc.

–  Certificat Fiscal de la Administratia Financiara sau Primaria localitatii unde se plateste impozitul anual, pentru apartamente, terenuri cu, sau fara constructii.(adeverinta de la Primarie pentru case) raman in original

Locuri de Veci: Act de Concesiune si Adeverinta cu valoarea locului de veci de la Administratia Cimitirului sau Parohie, act care ramane in original la dosarul succesoral.

III.  Certificat fiscal de la A.N.A.F.

In cazul succesibililor incapabili (minori, persoane puse sub interdicție judecatorească, etc), în lipsa unui tutore, se va numi un curator special la cererea notarului, de institutia statului competent.

 

Actele necesare fiecarui caz in parte se stabilesc de catre notarul public, putand fi necesare si alte acte.

UNDE NE GĂSIȚI

Drumul Taberei 84-86, bl.417C, parter, sector 6, Bucuresti

icon01

ORAR DE FUNCȚIONARE

Luni – Vineri: 09:00 – 17:00

icon02

Adresează o întrebare

Orice problemă ai, o rezolvăm rapid!
Telefon: 021.413.16.96/ 0770.905.502